Rynek
pracy obecnie zalewany jest ofertami pracy w call center. Centra oferują
dogodne warunki pracy, szkolenia, elastyczny grafik, możliwość dobrego zarobku
i zdobycia doświadczenia. Pracodawcy
wyszczególniają atuty płynące z pracy, jednak na forach internetowych roi się
od negatywnych opinii na ich temat. A jaka jest rzeczywistość? Oto plusy i
minusy pracy „na słuchawce”.
Jesteś studentem lub dopiero skończyłeś studia? Marzysz o pierwszej pracy i własnym dochodzie? Do tego chcesz mieć elastyczny grafik i wolne weekendy? Brzmi zachęcająco? To tzw. wabik, który ma zachęcić młodego człowieka do rekrutowania na stanowisko pracy konsultanta telefonicznego.
A jak naprawdę wygląda praca w call center?
Porządnym źródłem wiedzy pomagającym młodym ludziom znaleźć pierwszą prace jest portal kariery studenta i absolwenta – Youngpro.pl. Tutaj zapoznać możemy się z faktami, które przedstawiają rzeczywistość firm call center. Opierając się wiedzą ze źródła portalu przeczytać możemy, że rzeczywiście początki telemarketera bywają trudne. Nowi pracownicy mierzyć się musza z dużym stresem. Małgorzata Biernacka z Voice Contact Center twierdzi, że:
- Aby ułatwić nowym Konsultantom pracę pierwszych rozmów towarzyszą im Liderzy lub Trenerzy, którzy są gotowi przejąć trudną rozmowę i poprowadzić ją za konsultanta, służą również pomocą i wsparciem podpowiadając często gotowe rozwiązania. W opanowaniu emocji pomagają także doświadczeni Konsultanci, którzy siedząc obok nowego kolegi służą dobrą radą, czy wskazówką.
Jesteś studentem lub dopiero skończyłeś studia? Marzysz o pierwszej pracy i własnym dochodzie? Do tego chcesz mieć elastyczny grafik i wolne weekendy? Brzmi zachęcająco? To tzw. wabik, który ma zachęcić młodego człowieka do rekrutowania na stanowisko pracy konsultanta telefonicznego.
A jak naprawdę wygląda praca w call center?
Porządnym źródłem wiedzy pomagającym młodym ludziom znaleźć pierwszą prace jest portal kariery studenta i absolwenta – Youngpro.pl. Tutaj zapoznać możemy się z faktami, które przedstawiają rzeczywistość firm call center. Opierając się wiedzą ze źródła portalu przeczytać możemy, że rzeczywiście początki telemarketera bywają trudne. Nowi pracownicy mierzyć się musza z dużym stresem. Małgorzata Biernacka z Voice Contact Center twierdzi, że:
- Aby ułatwić nowym Konsultantom pracę pierwszych rozmów towarzyszą im Liderzy lub Trenerzy, którzy są gotowi przejąć trudną rozmowę i poprowadzić ją za konsultanta, służą również pomocą i wsparciem podpowiadając często gotowe rozwiązania. W opanowaniu emocji pomagają także doświadczeni Konsultanci, którzy siedząc obok nowego kolegi służą dobrą radą, czy wskazówką.
Podsumowując według portalu praca w call center ma zarówno swoje plusy jak i minusy. Podejmując ją w trakcie studiów budujemy pierwsze doświadczenia, które pozwolą lepiej odnaleźć się na rynku pracy, zwłaszcza z klientem, dodatkowo zyskujemy niezależność finansową i mamy elastyczny grafik, dzięki czemu możemy zając się zarówno pracą jak i nauką. Zyskujemy też umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Co ważne zatrudniając się w call center, nie musimy posiadać żadnego doświadczenia, wszystkiego uczymy się od pracodawcy. Do minusów pracy call center zaliczyć można: nieuprzejmych klientów, niskie zarobki, monotonie i presje.
Czy rzeczywiście nie taki diabeł straszny, jak go malują?
Mi, jako studentce również
trafiła się „przyjemność” pracy w call center. Moim zadaniem była sprzedaż
produktów jednej z firm. Od kuchni praca „na słuchawce” wygląda nieco mniej
pozytywnie niż pokazał ją portal. Owszem nabieramy doświadczenia, uczymy się
sztuki konwersacji z trudnym klientem, odpierania argumentów i języka korzyści.
Jednak zarabiamy 7 zł brutto, co przy pomyślnych wiatrach da nam pensję około
800-1000 zł. Premia? Tak, ale dla najlepszych sprzedawców. Jeżeli „wciśniemy”
klientowi określoną ilość, jak się wielokrotnie okazuje podczas rozmów, szalenie
słabych produktów. Możliwość rozwoju? Istnieje, ale tylko dla telemarketerów
bijących rekordowe wyniki w sprzedaży i podlizujących się leaderom, którzy to
zgłaszają 2 lub 3 najlepsze, a może tez ulubione osoby z grupy do ogłoszonego
konkursu. Robisz wynik? Jesteś mistrzem. Idzie Ci słabo? Jesteś nikim. Zgodnie
z taką zasadą pracują leaderzy grupy. Kiedy zaczęłam pracę w call center
przeszłam krótkie szkolenie nakreślające to, z czym się to wszystko je. Nie
otrzymałam pomocy od innych - starszych konsultantów, bo takich nawet nie było.
Dodatkowo leaderka nie pomagała mi prowadzić rozmów. Od pierwszego dnia zdana
byłam tylko na siebie. Praca w call center uczy cierpliwości, bo zdarzają się
klienci, którym powtarzać trzeba 3 razy tę samą formułę, są też tacy, którzy
wyzwą cię po pierwszym powiedzianym słowie. Ale żeby nie było tak tragicznie
trafiają się też pozytywni, od których można usłyszeć prawdziwe, miłe dla
ucha komplementy. Wąskie boksy, praca na wielkiej hali wśród innych
odbierających w tym samym czasie połączenia konsultantów, rozwalający się
sprzęt, krótkie 5 - minutowe przerwy przypadające na godzinę i ochrypnięty głos
- to właśnie praca w call center.
Drogi studencie, jeżeli chcesz sobie dorobić, nabyć doświadczenia, obycia z klientem i poznać nowych ludzi - podejmij wyzwanie i zacznij pracę w call center. Jeżeli chcesz się samodzielnie utrzymać, posiadać ciekawą pracę, w której nie będziesz musiał kłamać i oszukiwać ludzi … szukaj dalej. Rzeczywistość w call center nie zawsze jest różowa, ale jednak to rzeczywistość. Od czegoś przecież trzeba zacząć.
Drogi studencie, jeżeli chcesz sobie dorobić, nabyć doświadczenia, obycia z klientem i poznać nowych ludzi - podejmij wyzwanie i zacznij pracę w call center. Jeżeli chcesz się samodzielnie utrzymać, posiadać ciekawą pracę, w której nie będziesz musiał kłamać i oszukiwać ludzi … szukaj dalej. Rzeczywistość w call center nie zawsze jest różowa, ale jednak to rzeczywistość. Od czegoś przecież trzeba zacząć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz